Ajankohtaista

Asiakastyytyväisyyskyselyn 2015 yhteenveto

07.12.2015

IVG Polar Oy:n toimintatapaan kuuluu säännöllinen yhteydenpito asiakkaisiimme. Tärkeimpiä palautekanaviamme on vuosittainen asiakastyytyväisyyskysely.

Asiakastyytyväisyyskyselyn pohjalta teemme koko kiinteistöä koskevia toimenpiteitä (esim. jätehuoneen maalaus, pensaiden leikkaus), mutta myös asiakaskohtaisesti, vuokrattuihin tiloihin liittyviä asioita.

Kiinteistötalouden Instituutin toteuttamassa asiakastyytyväisyysvertailussa kerätään tietoa toimitila-asiakkaiden tyytyväisyydestä tilaan, vuokranantajaan sekä palvelusopimuksiin. Vuoden 2015 vertailuun osallistui 20 kiinteistöalalla toimivaa yritystä/rahastoa. Tutkimukseen tehtiin kaikkiaan 2737 puhelinhaastattelus elo-lokakuussa. IVG Polarin asiakkaista kyselyyn vastasi 218 ja vastausprosentti oli 88.

IVG Polarin asiakkaiden kokonaistyytyväisyys on pysynyt edellisen vuoden tasolla. Tyytyväisimmät asiakkaamme löytyvät Vantaalta Gate8 Business Parkin Forte-talosta, Malmilta osoitteesta Malminkaari 5 sekä Länsi-Pasilasta Pasilanraitio 5:stä.

Osa-aluekohtaisesti tarkasteltuna IVG Polarin parhaimmat arvosanat saimme tänäkin vuonna kokonaistyytyväisyydestä vuokranantajaan. Tulos sijoittuu yli vertailuaineiston edustaman keskitason.

Edellistenkin vuosien kyselyiden perusteella eniten haasteita on kiinteistön palveluiden osalla (siivous, jätehuolto, kiinteistöhuolto, vartiointi). Kokonaistyytyväisyys on kuitenkin edelleen kehittynyt positiiviseen suuntaan ja on vertailuaineiston keskitason yläpuolella.

Kiitos kaikille kyselyyn vastanneille!
Kaikki palaute on tervetullutta myös muulloin. Helpoiten palautteen antaminen onnistuu sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu(at)ivgpolar.fi